Edebiyat, en çok resim ve musikiyle içli dışlı olmuştur. Bunun nedeni sözün ahenk ve tasvire dönük olmasıdır. Örneğin ünlü Fransız şair - ki hem çağdaşlarını hem de sonraki şairleri oldukça etkilemiştir -Verlan (Verlain), bir şiirinde şu dizelere yer vermektedir.
Mûsikî, her şeyden önce mûsikî;
Onun için tekli mısradan şaşma.
Kıvrak olur, erir havada sanki;
Ağır aksak söylenişe yanaşma.
Hep mûsikî, biraz daha mûsikî;
Havalanan bir şey olmalı mısra
Deli bir gönülden kalkıp gitmeli
Başka göklere, başka sevdalara.
Şiirde müzikaliteye önem veren şairlerimiz oldukça yetkin eserler vermiştir. Bunlardan en önemlileri Ahmet Haşim ve Yahya Kemal Beyatlı'dır. Bu şairlerimiz şiirlerinde ahengi sağlamak için "ses" konusunda oldukça titiz davranmışlardır.
Yahya Kemal Beyatlı, ünlü "Rindlerin Ölümü" şiirinde geçen
?Ve kara serviler altında yatan kabrinde?
dizesindeki "kara" sözcüğünün bu dizeye uymadığını düşünmüş ve uzun bir süreden sonra bulduğu "serin" sözcüğünün bu dizedeki söyleyişe daha uygun olduğuna karar vermiştir.
Resim sanatının da edebiyatla içli dışlı olduğu unutulmamalıdır. Şairler şiirlerini kimi zaman şiirlerinin anlamına uygun resimlerle yayımlamışlardır. Özellikle Servet-i Fünûn dergisinde "resim altı şiirler adeta bir moda halini almıştır.
Resmin, şiir olsun düzyazı olsun, edebi anlatılarda bir unsur olarak kullanıldığını da görmekteyiz. Resimle dile getirilen bir konu yazı ve sözle de ifade edilebilmektedir.lign: center">--------------------oOo--------------------
<$BlogItemDateTi19:52ogItemArchiv2006/09/#115842622460215254r115842622460215254orMecazz<$BlogItemPermalhttp://talsayak.blogspot.com/2006/09/edebiyat-gzel-sanatlar-ilikisi.htmlMainOrArchiveParo
<$BlogItemCommen1

<$BlogItemCommen1
BlogCommentNum5983354634058050175 permalink"><$BlogCommentDat10 Eylül, 2008 18:23ommentDeli>
<$BlogItemCreateYorum GöndermenRL$>"><< http://talsayak.blogspot.com/a>

